Időpontfoglaló menüponttal bővült az EESZT Lakossági Portál és az EgészségAblak mobilapplikáció
Az EESZT Lakossági Portálon és az EgészségAblak mobilapplikációban az ”Időpontok” menüpontban is nyomon követhető, hogy az EESZT rendszerében milyen aktuális időpontokat rögzítettek.
A foglalt időpontok hozzárendelhetők a telefon beépített naptárjához, így a felhasználó könnyebben tervezheti mindennapjait, valamint személyre szabhatja a figyelmeztetéseket is.
A koronavírus oltásra továbbra is az EESZT Lakossági Portál COVID oltás időpontfoglalás menüpontban lehet időpontot kérni.
Amennyiben a bejegyzett időpont akadályoztatás vagy egyéb ok kapcsán mégsem megfelelő, a páciensnek is lehetősége van az időpont törlésére. Ebben az esetben fontos, hogy az orvosával egyeztetve, egy másik alkalommal a szükséges vizsgálatokra sor kerüljön. A rendszer egy időpontra csak egy foglalást enged, ezzel elkerülhetővé válik, hogy azonos időben több vizsgálatot jegyezzenek elő.
Az Időpontfoglalásról bővebben az EESZT Lakossági Portál GYIK menüpontjában olvashat.
A fejlesztéseknek köszönhetően az EESZT-ben az új receptek és dokumentumok megjelenése mellett már az applikációban is lehetőség van e-mail értesítések, felugró (push) üzenetek beállítására, amely kiegészül az eBeutalók és új időpontok értesítésével is. Az e-mail és mobil értesítéseket az EESZT Lakossági Portál ”Önrendelkezés”→”Értesítések” menüpontjában lehet aktiválni. Az EgészségAblak applikációban csak mobil értesítéseket lehet beállítani, a push értesítést a telepítést követő első beállításoknál automatikusan felajánlja az alkalmazás. Amennyiben az értesítéseket valamely felületen beállítottuk, akkor az automatikusan aktiválódik a másik felületen is.
Az időpontfoglalásnál lehetőség van más e-mail cím megadására is, ebben az esetben a portálon és a megadott e-mailre is érkezik értesítés. Az időpontfoglalásban megadott e-mail címre történő értesítések küldése az időpontfoglalás szolgáltatás része, az értesítések küldésének leállítására az adott időpont törlésével együtt van lehetőség.
További frissítés, hogy az EgészségAblak alkalmazásban csak az érvényes, azaz kiváltható eReceptek esetében jelenik meg a vonalkód a dokumentum alján. A már lejárt, nem kiváltható receptek esetében ez eltűnik a vényekről.
Az új szolgáltatásoknak nemcsak kényelmi szerepük van, de nagymértékben hozzájárulnak ahhoz, hogy a betegek tudatosabbá, tájékozottabbá váljanak.
eGov hírlevél