Egészségügyi szakemberek közösségi média használata
Felmérésünkben megkérdeztük regisztrált felhasználóinktól, hogy melyik közösségi média platformon vannak jelen, illetve melyiket használják szakmai célokra, és milyen gyakran látogatják meg az adott alkalmazást. Rákérdeztünk a YouTube videók megtekintésére is személyes, illetve szakmai célokból.
Az orvosok, fogorvosok, gyógyszerészek és egészségügyi szakdolgozók többsége használ valamilyen közösségi média platformot, 39%-uk azonban egyiknek sem regisztrált felhasználója.
Legnépszerűbb a Facebook, második a LinkedIn
A Facebook a legelterjedtebb, azonban van különbség az egyes szakemberek között végzettség szerint. A LinkedIn a második legnépszerűbb platform körükben.
Legaktívabb szakmacsoport
Az egészségügyi szakdolgozók a legaktívabbak, a Facebookot kivétel nélkül minden válaszadó megjelölte, ezen felül az Instagram és a LinkedIn is szerepelt náluk. Szakmai célokra azonban csak a Facebook és a LinkedIn jön szóba.
A fogorvosok és a gyógyszerészek mérsékelt aktivitás mutatnak; akik egyáltalán használják valamelyiket, kizárólag a Facebook-ot említették.
Az orvosok közel 40%-a nem használja egyik platformot sem
Az orvosok 39%-a egyik platformot sem használja, 56%-uk azonban jelen van a Facebook-on, és 13-13%-ban említették az Instagramot és a LinkedIn-t is.
A közösségi média használók kétharmada naponta többször, de legalább naponta egyszer körülnéz valamelyik platformon, de a fennmaradó egyharmad is hetente ránéz a történésekre.
Személyes és szakmai célokra is népszerűek a YouTube videók
A YouTube nagyobb ismertségnek és használatnak örvend, a szakemberek 80%-a néz itt videótartalmakat, 68%-uk szakmai tartalmakat is. Ez az arány az orvosok körében a legmagasabb, 68%.
A fentiek összhangot mutatnak a PHARMINDEX Online-on nemrég a hét kérdéseként szereplő egykérdéses – csak a Facebookra vonatkozó – szavazás eredményével:
PHARMINDEX Online saját felmérés a regisztrált felhasználók között